Benvolgut soci, benvolguda sòcia,

En aquests moments tant difícils, i amb una situació que comporta un gran esforç i complicitat per part de tots i totes, volem agrair-te que ens hagis fet costat, amb la responsabilitat i solidaritat que es mereix aquesta situació. I per damunt de tot, desitjant que tant tu com els teus estigueu bé i que puguem superar aquestes circumstàncies el més aviat possible.

Però per això, cal que tothom sigui conscient que ha d’aportar de la seva part i que, junts, ens en podrem en sortir. Per aquest motiu, volem compartir amb tu quina és la situació actual del Club, quan tot just ha transcorregut un mes des de la declaració de l’estat d’alarma i des de que vam haver de tancar portes, així com què s’està fent i que es vol fer durant aquest període de confinament obligat.

A l’Àrea atenció al soci:

• S’ha habilitat el servei d’atenció telefònica, de dilluns a divendres de 9h a 13h, per atendre les trucades amb mitjans de teletreball.
  • Tal i com vam informar, s’està concedint, com recullen els estatuts del CNG, la suspensió temporal a aquelles sòcies i socis que estan patint, principalment, situacions econòmiques complicades i no desitjades, permetent mantenir la seva condició de soci sense haver de fer front a les quotes socials. A dia d’avui són més de 200 socis i sòcies els que s’han pogut atendre satisfactòriament i que, d’aquesta manera, segueixen vinculats a l’entitat. El Club segueix treballant en aquesta mateixa línia.
  • Atenent a una acció de responsabilitat i reconeixement cap als més grans de la casa, es comencen a fer trucades als socis de més de 70 anys per a saber com estan i per oferir la possibilitat d’acollir-se a una suspensió temporal de la seva condició de soci al llarg dels propers mesos fins que puguem tornar a obrir i acollir-los.  Una acció que abraçarà a un total de 446 socis i sòcies.

Quant a l’Àrea d’administració:

• S’han facilitat els mitjans de teletreball oportuns al personal d’administració per poder fer les feines imprescindibles per la bona marxa del Club. D’aquesta manera i per tal de respectar el confinament, es fan des de casa, tasques de facturació i comptabilitat, màrqueting, comunicació…

Pel que fa a l’Àrea de Fitness i Salut:

• Cada dia, es realitzen classes en directe a distància, tant per Instagram com per Youtube, amb la voluntat de mantenir l’esperit més esportiu i saludable possible dels nostres socis i sòcies durant aquest període de confinament. Cada setmana, es proposen noves graelles horàries que inclouen diferents rutines esportives.
  • Posada en marxa de les classes virtuals i rutines a domicili, a través de la CNGApp

Les nostres Seccions Esportives:

• Malgrat les limitacions òbvies, els entrenadors mantenen el contacte amb la majoria d’esportistes i els hi proposen activitats de manteniment de la forma física amb un programa de seguiment, per tal de què la tornada a l’activitat habitual es vegi el menys afectada possible.
  • S’han creat dinàmiques, a través de les xarxes socials, per a reforçar el sentiment de pertinença d’equip i de Club.
  • Supressió de la quota esportiva a partir del mes d’abril, degut la proposta d’ajornament de les competicions d’aquesta temporada de les diferents Federacions, tot i la càrrega que això comporta a l’entitat, donat que aquestes quotes estan plantejades sobre una planificació anual (de temporada esportiva) que, a banda de les despeses derivades de les competicions, inclouen el manteniment de l’equip tècnic professional, material esportiu, els entrenaments de formació i de competició. Considerem que és convenient, però, donar aquest pas endavant en aquests moments complicats envers el compromís de les famílies. Tot i això, les quotes socials se segueixen aplicant i que els i les esportistes abonen com la resta de socis i sòcies de l’entitat.

L’Àrea de Manteniment:

• La instal·lació s’ha sotmès a un pla d’hivernació, per tal de mantenir-la en òptimes condicions durant el període de tancament per la COVID-19: modificació de paràmetres de cloració i filtració de piscines, així com de la humitat, temperatures de consigna per a piscines i acumuladors…
  • Treball presencial amb personal de l’àrea de manteniment per a poder garantir el funcionament bàsic de les instal·lacions, sempre, però, treballant sota estrictes protocols de seguretat.

Àrea laboral:

• A conseqüència d’aquesta excepcional situació, es va presentar un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) que afecta al 100% de la plantilla, amb el ferm compromís del Club de completar fins al 100% la seva retribució, que es mantindrà fins que la situació ho permeti, a més a més de realitzar les bestretes necessàries per tal de pal·liar el dèficit generat fins a cobrar del SEPE.
  • Tot i que pràcticament a la totalitat de la plantilla se li ha aplicat un ERTO de suspensió temporal de contracte per no poder continuar amb les seves tasques laborals si les instal·lacions estan tancades, a un 15% de la plantilla se li ha aplicat una reducció temporal de jornada, per poder oferir uns serveis mínims.
  • Acompanyament i suport psicològic a tota plantilla durant aquest període d’ERTO i confinament

I a l’àrea econòmica:

• Manteniment de les quotes socials ja que el Club, com a entitat culturals esportiva sense finalitat de lucre, són aportacions a fons perdut per contribuir al manteniment de l’entitat i reflecteixen l’adhesió i la pertinença a un projecte compartit per totes les persones associades. Una contribució que permet l’adequat sosteniment i viabilitat de la pròpia associació.
  • Compromís per a compensar -una vegada s’hagi reobert el club- els serveis oferts al marge de la quota (places VIP, cursets de natació, lloguer d’armariets, abonaments swimming, crosshiit…) corresponent als dies que no se n’hagin pogut gaudir. En aquest mateix sentit, no s’emetrà cap més rebut referent a prestacions de serveis, fins que s’aixequi oficialment el confinament i es pugui reobrir la instal·lació.
  • Realització d’una Assemblea Extraordinària, a celebrar tan bon punt la llei ens ho permeti, i en un període no inferior a 30 dies ni superior a 120 dies, per tal d’exposar la situació econòmica prèvia al tancament de les instal·lacions, presentar la situació econòmica durant l’estat d’alarma, endemés dels motius econòmics i legals de les decisions preses al llarg d’aquests dies, així com també proposar una sèrie d’avantatges per a totes i tots els socis i sòcies que ens han fet confiança durant aquest període.

Totes aquestes accions s’han pres i es prenen tenint en compte i avaluant la situació de cada moment. Per aquest motiu, i tal i com hem dit en anteriors comunicacions, seguirem prenent les decisions oportunes i més adequades, en funció de com es vagi desenvolupant els esdeveniments referent a la pandèmia.

Volem agrair, per altra banda, a tots els empleats i empleades del Club, la dedicació i el compromís mostrat,¡ així com també a la resposta majoritàriament positiva, d’afecte i de suport, de tots i totes els socis i les sòcies del Club, que ens han fet arribat per diferents vies.

Desitgem que, malgrat el confinament i les diverses situacions adverses que ens trobem, ens seguiu acompanyant en les activitats programades a distància, tant a nivell social com a nivell de seccions, i que pugui ser d’ajuda per portar uns dies el més saludables i esportius possible.

Salutacions,

Junta Directiva